Monday, 3 September 2012

Celoteh Petang-Petang

Assalamualaikum

Huuuuhhh...
Lambatnya nak tunggu 5.30
Tak sabar nak balik
(serupa macam kat rumah ada 10 anak)
Heheh

Tengah takda kerja ni
Aku terjumpa lak gambar masa balik haritu
Keluar gi mid valley
Makan kat nando's (aku tak suka..)


Kakak aku
Baju biru tu adik aku 


Ni anak kakak aku Mikail
Dia ni tak nangis langsung dengan orang
Tu yang mak ayah aku suka tu
Masa ni mak aku mandikan dia
Mak aku asyik cakap "Tengok dia kenal orang jaga dia masa pantang"

Malam tadi sampai ahad ni mak aku jaga dia
Sebabnya kakak aku gi kursus kat seremban
Aku saja mesej mak aku tadi
Aku: Macam mana tidur dengan budak kecik malam tadi
Mak: Tu lah pasal. Dah lama tak tidurkan baby. Tapi sebaik Mikail tak ragam. Cuma nangis nak susu je.
Nak jaga cucu punya pasal abah siap beli kan buai biar senang tido.
Mikail ni susah tidur. Sayang sangat dengan mata dia tu.
Dari pagi sampai ke tengah malam nanti dia tak tidur.
Tu yang ayah aku belikan buai. Senang maksu aku nak jaga.

Aku: Hahah abah...abah... Rabu khamis ni nenek cuti nak bawa cucu gi mana?
Mak: Taktahu lagi. Takut abah malas nak bawa je.

Mak aku kerja. Jadi Isnin Selasa ni maksu aku jaga waktu mak aku kerja.
Tapi rabu dan seterusnya mak aku ambil cuti sebab nak jaga cucu.
Hahah
Tapi mak aku kata "mama cakap ada hal keluarga. Penting. Tak kuasa aku kata cuti sebab nak kena jaga cucu"
Hahah

Yang baju kelabu tu adik bongsu aku.
Bulan 10 ni dia PMR. Mak aku suruh aku balik nak bagi semangat kononnya.
(Insyaallah aku balik)
Mak aku dah sogok dia macam2 ni.
Kalau dia main2 juga aku taktahulah.
Tapi so far aku tengok dia takdalah main2.
Cuma harap dia dapat jawab dengan baik nanti..

Okay. Sekian.

No comments:

Post a Comment