Tuesday, 25 September 2012

Kerana Duit

Assalamualaikum

Hahah tetiba aku teringat cerita dulu2
Aku ni jenis takut hilang kawan
Kalau boleh taknak lah sampai orang tu taknak kawan dengan aku

Masa aku darjah satu.. Aku ada seorang kawan perempuan ni
Sampai sekaranglah aku ingat lagi muka dia.
Sekolah aku jauh dari rumah.. Maksudnya sekolah tu bukan di kawasan rumah aku
Yang sebaya aku cuma aku je dari kawasan perumahan tu
Jadi kawan2 kat sekolah tu kebanyakannya dah kenal antara satu sama lain
Aku sajalah yang terkontang kanting seorang2
Jadi bila dah kenal kawan aku seorang ni.. Aku kawan betul2lah dengan dia

Tapi lama2 aku macam perasan satu perangai dia ni..
Dia sangat sukaaaaa merajuk..
Kadang-kadang tu dia merajuk bukan sebab aku pun..Tapi sekali aku, dia tarik muka.
Aku pula kan takut takda kawan..
Jadi jenuhlah aku memujuk dia ni..

Yang paling aku rasa macam entah apa2 gila sebab...............
Aku kena pujuk dia macam ni "awak janganlah merajuk lagi. Saya bagi duit saya kat awak yer"
O on kan. Stupid gila aku rasa (bila sekaranglah)
Bukan banyak pun duit aku. Dulu KakJah bagi duit belanja pakai syiling
Jadi nak pujuk dia..aku bagilah 50sen ke..40 sen ke..
Padahal KakJah bagi sehari RM1 atau RM1.50

Lepas bagi je..mesti dia ok.. Masa tu aku takdalah fikir apa2..
Lepas darjah 3 dia pindah sekolah. (lega sebab aku dah ada kawan lain)
Bila sekolah menengah pun kami tak sama sekolah. Tapi dia terkenal kat sekolah menengah dia
Bila aku jumpa kawan lama..aku tanya lah pasal dia.. Bukan busybody.. saja nak tahu perkembangan
Ramai orang tak berapa suka dia sebab..... Dia cuma kawan dengan anak orang kaya...
Hahahahah

Dalam hati aku memang tak hairan lah dulu aku kena pujuk dia dengan duit..
Bila fikir balik... Aku lah yang o on..

Sekian.

2 comments:

  1. Hehehehhe...pujuk dgn bg duit...pun ada eh...hehehhe...mcm2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang macam2 eka.. Sayalah yang bodoh.. Hahah

      Delete