Wednesday, 12 September 2012

Dah Ada Belum Anak Labuan?

Assalamualaikum

Hahahha
Akhirnya KakJah nak datang Labuan
Tapi bulan 10 nanti
Awal bulan 10 nanti aku balik KL
Sebab adik aku PMR
Bila nak balik Labuan semula aku bawa sekalilah kuncu2 aku

Tu pun sebab projek kat Labuan dah nak habis
Mak aku kata rugi pula kalau tak pernah datang Labuan
Sementara aku ada lagi ni
Nanti bila aku dan Mr.R dah pindah duduk KL
Lagi taklah datang Labuan
Maksudnya akhir bulan 10 kami akan balik terus KL
Yahhhoooo!!!!
Waaahhh seronoknya engkau

Seronok ker???
Tak...
Aku lagi suka sebenarnya duduk Labuan
Tenang......
Kalau sesiapa pernah duduk sini
Pasti akan rasa berbeza dengan KL
Entahlah..kat sini rasa selamat...
Sesiapa saja akan suka bila dah duduk sini
Tapi janganlah kau bermimpi nak bershopping atau berjimba-jimba di sini
Memang takdalah tempat2 tu semua
Otak tak serabut bila kat Labuan ni..

Tapi sebab mengenangkan kat sini tak ada doktor pakar puan
yang boleh mencadangkan aku langkah yang lebih besar
Aku harap bila aku sebut langkah besar korang fahamlah
Tu yang aku semangat nak balik KL
Andaikata aku "dah ada" sekarang
Mesti aku berharap projek Mr.R lama lagi kat sini
Duduk terus kat sini pun aku ok..

Gyne kat sini cuma sekadar check untuk pastikan aku tiada masalah
Lebih dari itu dia tak buat
Tapi suggestkan lah mana2 tempat yang ada cuma....
Semua di luar Labuan
Menjadi masalah bagi aku
Nak pergi KK perlu kan transport
Lebih baik aku gi KL je
Tapi bila gi KL..larat pula setiap kali hari ke 12-14 aku nak gi sana kan
Berapa lama pula aku nak cuti
Jauh pula dari Mr.R waktu2 tu..takda makna juga..
Bila masalah macam ni cara terbaik adalah isthikharah
Alhamdulillah lepas isthikharah..
Hati aku berat suruh stay saja di Labuan

Takpe...Takpe...
Ada hikmah disebalik ini semua
Mungkin Allah nak aku dan Mr.R berhoneymoon sepenuhnya sementara kami di sini
Itulah bila kat sini aku tak pernah langsung fikir pasal itu semua
Bila balik KL nanti taktahu lah macam manakan..
Apahal macam ada sesi meluah perasaan ni...

Apapun hidup mesti diteruskan
Semangat Makcik!!!

"tajuk tak masuk langsung dengan entry"

Sekian

4 comments:

  1. InsyaAllah semoga segala urusan awak dipermudahkan Allah..

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan..
    Insya Allah..Allah ada rancangan yg terbaik utk awak & suami..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan.. Insyaallah.. Itulah doa saya hari2..

      Delete