Monday, 24 September 2012

14 Hari Saja Lagi

Assalamualaikum

Konon tengah berdiet sekarang ni
Sampai mana boleh bertahan taktahu lah kan
Targetnya sampai kaki aku jejak lcct nanti 7/10

Alkisahnya haritu gi rumah kawan aku
Aku timbanglah berat kat rumah dia
Nak pengsan aku tengok jarum tu laju je ke 57kg
Teruslah balik tu nekad nak start turunkan badan

Memandangkan pemangkin makan aku pun kat KL sekarang
Bolehlah aku diet.. Kalau ada dia..memang ke laut nya diet aku ni

Jadi masuk harini dah 8 hari aku tak makan nasi
Aku tak makan bihun,mee,spagetti,kuih muih,kek,roti
Cekedis2 pun aku tak makan. kalau tak mahu hari2 aku gi kedai runcit bawah ni..

Selama 8 hari ni..
Sarapan : aku ambil oat (3 in 1 tu) dan 8 jenis buah
Tembikai susu,tembikai merah,betik,jambu batu,mangga,limau,kiwi,anggur purple
Semua sepotong2 saja. Limau sebiji,anggur 5 biji,mangga 2 potong,kiwi sebiji, jambu batu dua potong
Memang full perut aku
Tengahari : aku makan sayur bayam masak air (tambah tauhu,tempe,taugeh,carrot)
Satu mangkuk. Letak bawang merah banyak2 Sebab Dr kata bawang agen antioxidant yang baik. Jadi baik untuk TTC.. Tapi janganlah kau dah letak banyak tapi tinggal dalam periuk kan..
Aku tak pakai minyak dan garam. Guna ikan bilis sikit
Malam : Sama menu dengan tengahari. Cuma bila malam aku tambah isi ayam dalam sayur
Setiap tengahari dan malam aku mesti makan buah macam sarapan
Isnin Khamis puasa.

Mula2 memang rasa macam lapar je memanjangkan
Jadi aku makan je buah
Masuk hari ketiga dah tak lapar sangat dah.. Lama2 okay..
Jangan biar perut tu lapar.. Nanti takut terkandas diet..
Dah berapa kali dah rasa malas dah nak diet.. Tapi baca blog semua banyak tengah diet..
Tengok dalam berapa hari boleh turun 2-3 kg kan.. Semangatlah balik

Air... Aku minum air masak saja.
Tak sampailah 3 liter rasa.. Tapi sebab menu aku semua berasas air je kan.. Aku anggap cukuplah kot
Jangan minum lebih 3 Liter. (sebab apa aku taktahu)
Aku memang sangat kurang minum air manis. Teh o kopi nescafe aku kurang sikit. Ada lah kot dalam sebulan sekali dua je minum.

Bila makan sikit.. Takut juga susah nak bebe
Jadi pagi bangun tidur aku minum air masak 2 gelas. Memang confirm lah bebe punya
Kalau tak bebe hari2 nanti lambat lah berat nak turun

Motif sangatkan aku nak berdiet ni sebab...
Kan aku nak balik KL
Telinga aku dah cukup berdesing dengar orang tegur "berisi nya sekarang"
Lagi tambah berdesing bila hujung ayat ada "mesti dah ada apa2 ni"
Apahal?

Tapi memang patutlah kot.. Dah badan naik..apa je orang nak fikir kan..
Jadi balik kali ni aku harap takda orang tegur aku lagilah
Aku rasa aku taklah berisi sangat.. Cuma mungkin dulu aku kurus melidi..
Jadi bila berisi sikit pun orang nampak beza

Target berat aku 50 kg
Hahah boleh capai ke? Boleh..kalau aku tak tergoda tengok iklan kat tv..
Burger samurai Mc'D... Hahah

Sekarang aku taktahu lah berapa berat aku. Sehari sebelum balik nanti baru nak timbang
Tapi yang tak bagus nya aku ni.. Bila sorang2 ni memang aku takdalah exercise sangat..
Cuma buat kerja rumah bagi peluh keluar je.

Nanti sebelum balik aku update berat aku berapa.
Sekali update tak turun! Pengsan!
hahah

Sekian.

No comments:

Post a Comment