Monday 10 September 2012

Anak Bini Diajar Meragut

Assalamualaikum

Apahal harini aku cerita pasal peragut je wey
Entah.. ni gara2 kakak naik motor tu lah..
Aku teringat dulu...
Arwah nenek aku pernah kena ragut
 Ada satu hari tu aku,kakak aku,cikna,cikyati dan anak cikna aku nak gi Sri Gombak
Plan arwah nenek aku tak ikut sebab kami nak jalan kaki saja
Lagipun dah petang
Tetiba arwah nenek aku nak ikut..
Kami okay je lah.
Jalan macam biasa (ini first time kami jalan kaki)
Aku jalan bahagian dalam
Sebab kelalaian kami..kami tak perasan yang arwah nenek aku jalan paling luar.
Maksudnya bahagian tepi kereta lalu
Arwah Nenek aku bawa bag
Ini satu lagi kelalaian kami juga
Arwah Nenek aku pegang di hujung jari
Aku perasan ada kereta macam berhenti tepi kami
Tapi aku terfikir ada orang kenal kami nak tumpang kan kami
Tetiba cikyati aku cikna menjerit
Aku pandang, nampak orang tu tengah tarik bag arwah nenek aku
Arwah nenek aku tak lepas tangan dari bag
Dalam kereta tu penuh dengan orang seagama aku
Siap ada perempuan dan anak kecil
Aku macam orang bodoh tak buat apa2
Bila tengok arwah nenek aku tak lepas tangan
Pemandu tu tekan minyak sampai nenek aku terseret jauh
Dengan bantuan Allah..tangan nenek aku terlepas dari bag tu
Kalau tidak...aku tak dapat bayangkan apa akan jadi pada nenek aku
Elok kereta tu lepas simpang..kereta ayah aku lalu.
Kalau ayah aku laju sikit memang bertembung dengan peragut tu

Ayat pertama arwah nenek aku sebut "innalillahhiwainnaillahhirajiun"
Sambil urut2 dada. Arwah nenek aku sebut banyak kali untuk tenteram kan diri
Lepas cek doktor alhamdulillah takda pape sebab nenek aku dah tua masa tu
Kami risau sebab nampak masatu dada nenek aku tersembam
Arwah nenek aku cakap bukan dia taknak lepas tangan
Tapi tergamam sampai tak terlepas tangan dari bag tu

Aku tak faham macam mana dia boleh meragut dengan ada anak dalam kereta
Dengan ada isteri
Takkanlah isteri tu tak boleh nampak arwah nenek aku terseret macam mana
Kalau mak dia kena macamtu apa perasaan dia
Mak aku kata "orang macamtu takda perasaan"
Aku fobia lepas kejadian tu
Aku sentiasa berhati2
Terlalu berhati2...
Aku harap peragut tu dapat balasan seberatnya.

Sekarang pun arwah nenek aku dah takda
Semoga rohnya dicucuri rahmat.. Amiinnn

Sekian.

No comments:

Post a Comment