Monday, 10 September 2012

Don't Try This At Kuala Lumpur

Assalamualaikum

Aku suka duduk Labuan ni sebab Labuan ni selamat
Itu yang aku dengar masa mula2 sampai sini
Kebanyakan orang semenanjung yang duduk sini
Mesti cakap "Labuan Selamat"

Sepanjang duduk sini pun aku belum pernah dengar jenayah2 yang selalu berlaku di KL
Cuma baru2 ni aku dengar ada rumah2 yang mula kena pecah
Ni yang aku takut
Semoga kami dilindungiNYA..



Cuba tengok gambar atas ni
Tu yang aku cakap Labuan ni selamat
Relax je kakak ni bawa motor dengan bag sangkut tepi
Kalau kat KL ni.. sah2 lah kau kena ragut
(kebiasaannya)
Janganlah kau bawa motor dengan bag kat tepi kalau kat KL yer kak..
Aku tak pernah nampak lagi atau dengar orang kena ragut kat sini
Kawan aku yang asal Labuan pun tak pernah dengar pasal peragut

Aku cerita kat dia kalau kat KL sampai boleh menyebabkan kematian kalau diragut
Terus dia tanya aku "Habistu kenapa kau nak cepat2 pindah KL?"
Jungkit bahu je lah aku

Masa aku balik KL haritu
Lalu depan KLCC.. Tetiba aku nampak seorang penunggang motor ni tengah pegang leher seorang mat salleh
Mat salleh tu jalan berdua dengan kawan dia
Lepastu penunggang motor tu jalan je terus diikuti oleh seorang lagi kawan dia yang menunggang motor juga
Dalam hati aku pelik juga kenapa dengan orang tu
Aku tengok je lah terus penunggang tu
Dia lalu kat sebelah kereta kami
Dorang bawa motor sambil pandang sekeliling
Kebetulan ada seorang perempuan lalu kat laluan penjalan kaki. Bawa handbag kat bahu
Yang sorang bawa motor tu tunjuklah ke arah perempuan tu
Tapi sebab perempuan tu kat laluan penjalan kaki,mustahil lah penunggang motor ni lalu situ
Lepastu penunggang motor tu boleh buat aksi macam "rugi...rugi"
baru aku dapat tangkap sebenarnya dorang ni tengah cari mangsa untuk meragut
Jadi tadi dia nak ragut rantai mat salleh tu.. Tapi tak berjaya..

Tapi aku boleh pandang saja tanpa buat apa2..
Bila sekarang aku menyesal
Sepatutnya aku ambil no plate dorang dan beri pada polis berhampiran
Harap2 dorang dah dapat balasan dari Allah..

No comments:

Post a Comment