Friday 2 November 2012

Takda Apa Nak Cerita..

Assalamualaikum

Lama aku tak buka blog. Masa kat Labuan..berlambak2 masa aku.. Sampai kenkadang tu baca blog orang yang sama dua tiga kali. Hahah
Dah kat KL sekarang ni.. Nak buka internet pun aku curi2 masa..
Baru seminggu aku kat KL.. Macam tak sedar pun dah habis 5 hari kat KL..

Sepanjang 5 hari ni.. Aku bergilir-gilir tidur rumah PakMail dengan PakRamli..
Sehari sini.. Sehari sana... Tapi aku okay jer... Takda pula rasa penat ke apa..
Sekarang aku kerja kat office ayah aku.. Takda apa pun yang aku buat.. Lebih kepada menyibuk2 tengok Cikna aku kerja.. (Office ayah aku semuanya adik beradik makayah aku)
Tapi ayah aku suruhlah belajar2 sikit apa yang patut dari cikna aku..

Mr.R dah start kerja kat hq.. Semoga dimurahkan rezeki yer abg..

Biasalah bila menantu ada rumah..terpaksalah KakJah pening kepala nak masak apa setiap hari.. Hahah Aku memang takda sentuh dapur pun bila KakJah takda kat rumah.. Rumah Mr.R lagi aku tak sentuh.. Bukan malas atau apa.. Memang kami dah biasa kalau masak mesti KakJah yang ketua.. Ko jangan nak mandai2 masak ok.. Kang tak sedap masuk tong pula..

Semalam makan kat OldTown dengan Mr.R.. Kami ambil 3 main meal... Nasi yang steam tu mee jawa dan meehun siam.. air sorang satu. Bila nak bayar cashier tu kata RM38. Aku dengan Mr.R serentak terus pandang.. Terkejut wey.. Bukan sebab mahal.. Sebab murah gila.. Kami dah terbiasa kat Labuan.. Jangan haraplah ko nak dapat murah macamtu.. Kami terus tengok harga nasi lemak yang kami selalu makan kat Labuan.. Rupanya.. Kat Labuan dorang up harga dalam RM2 - RM3..

Adik aku dua orang ni memang ngada2 sikit.. Pantang aku dengan kakak aku balik ada je lah tempat dia nak pergi.. Klinik pakar kulit lah.. Uptown Danau Kota lah.. Korek kan telinga dia lah.. Macam aku duduk KL dua tiga hari.. Tak menyempat2 nak pergi.. Kalau tak ikut..muncung sedepa.. Layan je lah.. Bila aku ada kat rumah.. Time tu lah terus tanya aku tengahari nak makan apa lah.. Pagi breakfast apa lah.. Padahal bila aku takda..pandai jer cari ayah aku.. (ini bukan marah okay.. Saja cerita).. Jap lagi dia ajak aku gi Danau Kota.. Dari semalam lagi ajak pergi.. Tapi sebab tengok Mr.R penat.. Aku cakap je lah lain kali.. Terus muncung sampai nak terkeluar.. Dia kata aku yang malas nak pergi..

Progress TTC pun takda sangat.. Maklumlah.. Bila kehulur hilir ni.. Penat.. Sampai rumah memang lena terus.. Takda fikir pun pasal benda ni.. Insyaalla... Semoga Allah permudahkan urusan kami..

Okay.. Sekian.

No comments:

Post a Comment