Thursday 8 November 2012

Benda Yang Sama Saja

Assalamualaikum

Kejap nya dah hari Jumaat semula..
Sabtu Ahad ni ada kursus autocad kat Klang.. Dari pukul 9 pagi sampai 5 petang.
PakMail suruh aku masuk dibiayai oleh PakMail. Taktahulah apa yang PakMail nampak dengan kursus autocad ni.. Tapi Mr.R pun suka kalau aku pergi kursus ni.

Aku rasa berat aku dah naik gila sepanjang duduk KL ni.. Apataknya mak aku masak.. Boleh kata hari2 masak.. Dah tentulah aku makan.. Mana boleh tahan.. Bila datang rumah PakRamli lak..pun mak Mr.R masak.. Makan lagi.. Dahlah kat rumah aku,aku makan macam tak ingat esok boleh makan lagi.. Kat rumah mentua aku pun aku makan macam sehari tak makan.. Lepas makan terus aku cakap kat KakJah..esok jangan masak dah.. KakJah gelak2.. PakMail pun pagi2 saja mengusik KakJah "harini menu apa pula"

Rabu depan Mr.R kena gi Labuan..sebab ada kerja lah kan.. Bila dah duduk KL ni makin susah lak aku berttc.. Mr.R pun balik lewat.. Dah penat.. Sebulan ni membazir macamtu saja.. Takpelah.. Anggap je lah takda rezeki lagi.. Bukan tak berusaha.. Haritu dah janji dengan kawan aku suruh dia teman aku berurut kat Putrajaya.. Tapi tetiba tak dapat mimpi lak pergi sana.. Tu yang tertangguh2 sampai harini.. Padahal aku rasa jeles jer dengar ada yang dah buat iui ivf semua.. Aku teringin nak sampai ke tahap tu.. Tapi tak dapat petunjuk apa2 pula lagi.. Ke aku yang tak bersungguh2??

Tiap kali tulis entry..macam benda yang sama jer aku rasa.. Aku takda ke mana2.. Cuma duduk rumah,pergi office PakMail.. Kat office ada Cikna aku..buat kerja borak2..alih2 dah pukul 1 petang.. Kalau mak aku balik tengahari..makan lah sekali.. Kalau tak biasanya aku tak makan tengahari.. Sembahyang semua pukul 2 pergi office semula borak2 lagi(tengok..borak je kerja aku dengan cikna aku kan.. Tapi ada jer benda yang kami borak kan..) alih2 pukul 5.. Balik... Tunggu KakJah balik kerja.

Aku nak duduk rumah saja macam tak syok pula.. Tu yang aku pergi office PakMail.. Atleast ada lah sikit2 yang aku belajar dari cikna aku.. PakMail pun mesti happy tengok aku ada kat office setiap hari.. Cuma dah dua minggu aku belajar pun aku masih tak faham lagi cikna aku ajar.. Boleh lah faham sikit2.. Tapi keliru2 banyak...

Entah erh.. Takda yang menarik sepanjang aku balik KL ni.. Tapi aku happy keadaan sekarang sebab aku dekat dengan family aku. Tak macam aku kat Labuan dulu.. Rasa jauh jer dari semua orang..

Okay.. Sekian. (Mr.R tengah moody sekarang ni. Muka monyok 16.. Hahaha)

No comments:

Post a Comment