Thursday 14 February 2019

Hari Keputusan Selepas FET

Assalamualaikum

Terus terang aku cakap, sangatlah mendebarkan 7 Dec tu.. Mr. R teman aku. 1st time ni sepanjang buat ivf, Mr. R teman aku jumpa doktor.. Masa FET pun aku pergi sendiri je tanpa teman.. =)

Sepanjang tempoh dari 29 Nov sampai ke hari 7 Dec tu, ada masa aku rasa yakin sangat.. Ada masa aku rasa down sangat.. Lagi2 pula bila aku ada tersilap laku atau langkah..

Bila agak2 rasa down tu, aku bukalah Al-quran.. Sekali terjumpa ayat bermaksud "Allah telah meletakkan bayi itu dalam tempat yang kukuh" Rasa macam hidup semula.. Insyaallah..

Pernah sekali aku down, buka Al-quran dapat ayat bermaksud "Jangan berselisih atau menentukan sesuatu keputusan yang kita tidak ketahui. Biarkan sehingga Allah yang putuskan" Terus rasa.. ok, aku akan biar Allah yang buat keputusan untuk aku..

Aku dan Mr. R sampai awal.. sebab nak ambil ujian darah beta hcg.. Lepastu terus ambil no giliran. Masatu dapat no. 5.

Dalam pukul 11.30 am baru dapat juga Doktor Adilah. Sebelum tu aku beritahu Mr. R, apapun keputusan kita redha ya. Mr. R penenang orangnya.. Jantung aku niiii lajuuuuu yang amat.. Aku suruh Mr. R pegang.. dia pun kata laju nya.. Aku tak boleh control..

Masatu aku nampak orang yang buat FET sama dengan aku haritu. Dia jalan tenanggg je.. Muka dia pun tenang je.. Aku rasa macam beruntung nya dapat jadi orang yang tenang macam ni.. Bagitahu lah kat Mr. R. Lepastu Mr. R kata dia tenang sebab dia betul2 serahkan pada Allah.. Aku ni sekadar cakap di mulut je redha.. tapi hakikatnya dalan hati aku belum cukup redha.. Tu sebab tak tenang.. Sentap kejap aku..

Sampai nama aku kena panggil, aku bgtau doktor, jantung aku laju sangat. Jadi doktor suruh aku tarik nafas 3 kali. dalam-dalam..

Barulah tenang..

Doktor terus tunjuk result Beta Hcg aku..

Alhamdulillah... 208

Doktor tanya aku ada keturunan kembar ke.. Sebab bacaan aku tinggi.. Tapi aku takda kembar.. Lepastu doktor kata mungkin lepas je transfer, embryo terus menempel..

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi..

Esok tu aku terus pergi ke Johor sebab sepupu aku kahwin.. Balik hari..

Sampai je KL semula, rasa macam2.. sebab takut jadi apa2.. huhu.. Terus aku berehat seminggu kat rumah tak keluar rumah.. Rumah mak mentua.. sebab Mr. R ada kat KL lagi. Dia kerja.. Aku duduk je kat rumah dengan mak mentua aku. Mak mentua aku belum tahu lagi.. So mak mentua aku dan kakak ipar aku pelik juga sebab aku cuti lama. Aku dah pesan kat mak mentua aku jgn masak pedas2 ya.. Hahha Tengookk.. sampai macam ni sekali aku..

Alhamdulillah... sebaiklah mak mentua aku sangat baik dan tak bertanya sangat.. walaupun aku tahu dia mesti tertanya2..

Next jumpa doktor 13 Dec

Sekian.



















No comments:

Post a Comment