Tuesday 12 February 2019

FET Di Hospital Pantai Bangsar

Assalamualaikum,

FET 29 Nov. Masukkan 1 embryo saja. Satu lagi embryo tak berkembang. Alhamdulillah.. Syukur ke hadrat Ilahi.. Dengan izin Allah, embryo yang sekarang berkembang dalam rahim ku ini merupakan embryo gred 6AA. Sebelum nak masukkan semula embyro dalam rahim haritu, embryo ku ini dah fully hatched.. Embryologist kata dah ready sangat2 nak menempel..

Syukur Alhamdulillah..

Doktor kata biasanya sebelum fully hatching, embryo akan dimasukkan semula. Tapi ni belum sempat nak masukkan dalam rahim dah hatched penuh. Di Hospital Pantai, mereka dah guna mesin time lapse. Jadi embryologist dapat tengok setiap perkembangan tanpa buka mesin thawing tu. Yang ni kena tambah rm800. Nanti aku kirakan semua total ok.

Sepanjang FET tu, mulut memang tak lekang dari bertasbih dan doa banyak2.. semoga kali ini Allah berikan rezeki buat aku dan suami..

Masa fet dibuat, Doktor pun minta baca doa masa doktor nak masukkan embrio.. Aku taktahu lah nak kata.. tapi kalini aku rasa lebih tenang dan lebih redha.. Aku betul2 fikir insyaallah.. kalau ini jawapan pada istikharah aku.. mesti Allah permudahkan semuanya..

Selepas FET, aku stay di daycare sampai pukul 5.30. Aku settle pukul 1.30 macamtu. Masa nak FET tu, waktu masuk ubat aku kan pukul 1 pm. Jadi doktor dah siap pesan bawa masuk ubat dalam bilik OT, doktor akan masukkan ubat tu.

Nurse suruh baring at least 1 jam.

Pukul 3 aku dah tak boleh tahan sangat nak terkucil, jadi panggil nurse minta tolong turunkan palang katil ni. Rupanya kat Hospital Pantai, nurse akan ikut ko sampai dalam bilik air. Dalam bilik air aku suruh dia pusing belakang. Aku tukar baju siap, ambil wuduk, solat. Solat duduk.

Tunggu sampai asar.. 5.30 nurse bagitahu dah boleh balik.

Aku minta tolong nurse bawa kan bag aku sampai kat bawah. Baik sungguh nurse kat situ.. Pukul 7 lebih dekat pukul 8 baru aku balik.. adik aku ambil.

Oo aku buat fet ni, aku pergi sorang2 je. Pagi tu aku ambil grab. Alhamdulillah.. semuanya dipermudahkan.. Masa buat ni ada seorang lagi yang buat fet juga. Dia datang dengan suami.. tetiba rasa macam "maakk aiihh.. apahal lah aku sorg2 ni.." hahah

Mr. R keja kat Sabah. So aku dah pesan tak perlu balik. Mak ayah aku nak teman, adik aku pun nak teman, tapi aku taknak sesapa teman. Senang sikit aku nak "me time" sebelum dan selepas fet..

Tapi.. alhamdulillah. Semuanya dipermudahkan..


No comments:

Post a Comment