Monday 11 February 2019

2nd Frozen Embryos Transfer

Assalamualaikum

Kali ini aku istikharah.. Aku taktahu lah ini jawapan pada istikharah aku atau tidak..

Aku takda berehat.. Habis je period, aku teruskan dengan plan lain. Terus terang.. aku sangat pulun tahun lepas.. taktau lah tak sabar atau takut..

Aku nekad jumpa Doktor Adilah

28 Aug : Aku jumpa Dr Adilah. Aku cerita, terus doktor kata "Pindahkan embryos tu ke sini E (nama aku). Embryos aku tinggal 2 saja. Satu gred 1, satu gred bawah sikit.

Doktor suruh tunggu sampai 2 cycle bersih, baru mula. Sementara tu, aku berurusan dengan embryologist Hospital Pantai untuk pindahkan embryos kesayangan ku itu. sekejap je dorang pindahkan.

1 Nov : Jumpa Dr Adilah.Doktor bagi ubat, mula makan 1st day period.

5 Nov : 1st day period

21 Nov : Jumpa Dr Adilah hari ke 17 period. doktor kata lapisan endometrium mencapai ketebalan yang baik. Alhamdulillah. Allahumma Baarik..

Teruskan makan ubat dan insert ubat.
Hari yang paling mendebarkan hati bila nak kena text doktor pada 28 Nov, sebab nak tahu samada embryos kita tu boleh transfer ke tak.. maksudnya embryos kita tu menjadi blastocyst atau tidak.

28 Nov : Text doktor, berdebar tunggu doktor reply. Doktor reply 7.30 petang, "esok boleh FET, pukul 8.30 register" Alhamdullilah...

Sekian.


No comments:

Post a Comment