Wednesday, 14 August 2013

Raya Tahun Ke 3.

Assalamualaikum

Acaner raya korang? Hahah masa aku tengah tulis ni mil dengan sil aku tengah bersilat kat dapur. Jap lagi ada buat makan2 sikit. Eee...teruknya aku kan.. Tak tolong dorang.. Hahah Tak wey...aku memang ambil tender menyiang bahan sepanjang hayat je wey kalau kat umah mentua ni. Kalau aku masuk je dapur mil dgn sil aku suruh aku duk depan. Dorang senang kot kalau aku tak tolong. Hahah

Malam raya pertama hari kat rumah mentua. Tapi sebelum pukul 7 tu aku dah pastikan semua kelengkapan kat rumah mak aku siap. Dari rendang sampai kuih raya semua siap. Sambal goreng pun dah siap masak sambal semua. Pagi taya Kakjah tinggal gaul jer. Kuah lodeh pun dah siap siang semua. Pagi raya tinggal tumis. Sebab tak boleh buat awal. nanti basi lak. Tapi rendang ketupat kari daging sup tulang semua siap sebelum pukul 7. KakJah pun siap beronda2 pusing KL malam tu. Aku lak sambung tolong masak kat rumah mentua lak.

Pagi raya kat rumah mentua. Takda sessi2 bersalam2. Aku bersalam dengan Mr.R je. Cuma sebelum gi rumah mak aku,barulah bersalam. Aku dengan Mr.R pun takda tema2 semua ni. Aku baju warna cream husband aku warna hitam. Boleh lah. Sedondon juga lah tu. Tema Cream-hitam. Hahah

Hahah sempoi ke tak sempoi raya aku?? Raya kedua barulah bermula episod raya aku sampai pengsan. Hahah

Okay.. nanti aku bebel lagi.

Sekian.

No comments:

Post a Comment