Wednesday 15 May 2013

Surirumah ker?

Assalamualaikum

Lamanya aku tak merepek kat sini.. Aku suka menulis padahal... Tapi sejak dah berniaga ni memang tak sempat langsung aku nak tengok blog..
Kalau aku tengok pun tengok dari phone.. Nak tulis2 kat phone takda feel langsung... Tak syok..
Kesian blog ni dapat tuan macam aku.. Hahaha Hidup segan mati takmahu..

Haitu kan pilihan raya.. SPR susun saluran ikut tahun kita lahirkan.. So sesapa umur lebih kurang aku mesti kat saluran 5 kan.. (Ni kat DUN gombak setia) Makanya ramailah kawan2 sekolah aku yang dah lama tak jumpa...jumpa kat saluran 5 tu.. Majoriti semuanya 1st time mengundi..

Bila dah jumpa... biasalah mesti semua sibuk tanya itu ini.. Aku memang bukan jenis suka bertanya.. Hahahah Taktahu apasal.. Aku taksuka.. Biasanya mesti orang tu yang bercerita dulu barulah aku tahu.. Nak tanya lebih2 memang bukan style aku lah..

Soalan top (cewaaahhh top... Lempang kang) haritu bukan pasal anak.. Tapi "kerja kat mana sekarang?"

Aku taktahu langsung nak jawab apa.. Aku geleng kepala jer.. Sebab memang aku tak kerja.. Hahah Aku rasa ramai kawan2 aku yang tahu aku tak pernah kerja dari habis belajar dulu.. Cuma ada sorang ni dia nak berbasa basi dengan aku..dia tanyalah aku kerja kat mana sekarang.jadi semua kat saluran 5 tu dengar lah.. Hahah

Memang dari aku sekolah rendah aku takda cita-cita.. Yang aku tahu..aku nak belajar tinggi2 lepastu nak qada tidur aku yang aku lepaskan sepanjang belajar.. Tu sebab memang Tuhan takdirkan aku tak kerja kot.. Yelah.. nak sangat qada' tidur.. Takyahlah kerja.. Heheheh

Aku masa sekolah bukan budak pandai.. Jadi aku sangat struggle, bersungguh2 masa belajar. Serius...bukan poyo.. Aku dah struggle untuk PMR dari form 1. Gila ke tak gila aku kan.. Aku stay up malam2.. Bangun pagi2 untuk study.. Semata2 nak masuk kelas A. Bila dah dapat masuk minta kat cikgu nak kelas C sebab nak sama dengan aku. Bodoh gila. Memang tak kuasa cikgu aku nak layan.

Kawan2 aku suka panggil aku minah library masa kat matrik dulu.. Bila aku join dorang outing,mesti si Amir kawan aku tanya yang lain macam mana dorang boleh kidnap aku dari library.. Bengong! Kalau dorang nak cari aku,carilah kat library mesti jumpa aku.. Ada cakap bagi jelah nama buku komfem aku dapat cari.

Aku selalu cakap kat kawan2 aku.. Aku nak belajar tinggi2.. Tapi aku taknak kerja.. Aku nak jadi surirumah yang educated (hahaha educated lah sangat kan).

Nak menguatkan lagi cerita aku.. Aku ditakdirkan berjodoh dengan lelaki yang taknak isteri dia kerja.. Itulah dia Mr.R.. Hahah Tapi andaikata aku kerja tetiba..tu tandanya aku dah cukup qada' tidur akulah tu.. Heheh bohonglah.. Aku ada juga minta kerja..tapi takda rezeki.. So kalau tetiba aku kerja..rezeki akulah tu..

Okay.. Itu jelah aku nak cerita.. Tetiba rindu kat matrik aku...

Sekian..

3 comments:

  1. Naper x ckp u business je car? (cewah....sedap2 shorten nama org...hehehe). Surirumh pun kerja apa... I lagik salute sbb penat sbnarnya buat keje umah ni. Kalo org yg keje bleh ngelat x kemas umh sbb keje. Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh meniaga suka2..tu yang tak tercakap tu.. Tak dapat2 keja tu yang kena duduk rumah mengemas.. :)

      Delete
  2. Sy pulak teringin nak jd surirumah.. nak rikex2 tgk tv..

    ReplyDelete