Tuesday, 12 March 2013

Si Budak Gedik

Assalamualaikum

Hari Sabtu lepas kakak aku ada hal.
Jadi macam biasa aku dengan Kakjah kena jaga Mikail.
Mikail tak banyak ragam.
Seronok melayan dia.


Jadi lepas siap masak makan semua,kitorang bawa dia gi Wangsawalk
Mikail ni dah setahun lebih. Tapi tak jalan2 lagi.
Bak kata ayah dia,Mikail ni malas angkat kaki.
Bayangkanlah dah setahun lebih berat takyah cakap lah
Lenguh tangan aku. 3 hari pun tak hilang2.


Si Mika ni pelik sikit. Permainan yang selalu jadi kegilaan budak2, langsung tak menarik perhatian dia.
Ayah dia belikan basikal, dia datang langkah basikal tu dan itulah kali terakhir dia sentuh basikal tu.
PakMail belikan permainan,dia pegang2 jap terus dia campak. Haa,tulah last PakMail belikan kau mainan Mikail..


Tapi yang jadi perhatian dia budak2.
Pantang nampak budak2 teus dia terkam sampai budak tu nangis.
Aku tengah dokong dia ni,nampak je budak2 kelam kabut dia nak turun.

Lepastu kau bagilah makanan apapun.
Semuanya dia makan. Lagi kalau kau bagi kentang putar kfc tu.
Air teh lagilah jadi kegilaan dia.


Tapi cerita cerita pun anak orang kan..
Dapat layan pun time tu sajalah.
Nampak je mak dia kita ni dia tak pandang dah.
Hahah


Takpe hujung tahun ni insyaallah dapatlah kot aku kendong anak sendiri.
Erh..sempat ker?
Heeheh



Sekian.

No comments:

Post a Comment