Friday, 15 March 2013

Nailis

Assalamualaikum

Selagi aku duk rumah PakMail,memang setiap pagi aku akan hantar KakJah pergi kerja.
Dulu kat WangsaMaju seronok sikit jalannya.. Sebab highway kan..
Bila KakJah dah minta tukar kat Sentul, faham2 saja lah jalan Sentul macam mana.
Cuma dekat sikitlah dengan rumah PakMail.

Aku pun biasanya tengahari tak makan..
Sebab memang tahu malam mesti KakJah masak atau makan kat luar.

Bila dah lalu Sentul memanjang.. Mesti nak menyinggah Nailis..
Aku tak tahu lah orang lain. Nailis kalau siang aku macam tak boleh masuk jer..
Tapi siang dia buka ker?

Kalau malam tak nampak apa kan..
Jadi berselera je lah makan.
Lagi tengah laparkan.. Kau tercekik batu pun kau taktahu.
Lampu dia kan macam malap2 romantik gitu..



Semalam gi makan kat Nailis lagi.
Aku dengan KakJah ambil nasi putih.
Lauk tomyam,sayur campur dan fried Sanaga.
Ala,ikan sweetsour. Ikan dia bapak besar. Tapi bila dah kongsi2 takda isi pun.
Si Aidid ambil blackpepper chickenchop.
Bolehlah. Sedap juga lah.

Okaylah. Sekian


No comments:

Post a Comment