Monday 18 March 2013

Lai Lai Kelapa

Assalamualaikum



Aku jual air kelapa biji sekarang.
Baru start hari sabtu lepas.
Tapi jual kat pelancong saja.
Sebab kalau orang tempatan beli haruslah aku kena marah.
Sebab kat pelancong boleh jual mahal sikit. Normal lah tu kan..
Dah survey kat tempat2 lain bila pelancong dorang jual mesti mahal sikitlah.

Yang kelakar sebab aku tak pandai cakap cina. Dorang pula tak pandai speaking.
Jadi aku dengan pelancong berinteraksi dah macam ayam dan itik bercakap.
Owwhh...pelancong yang datang ni pelancong dari China.
Memang kat sini dah jadi salah satu tempat perhentian dorang kalau dorang datang Malaysia.
Tapi kalau korang tanya apa yang menarik kat sini...susah sikitlah nak cerita.
Sebabnya yang handle sebenarnya satu company ni Tiandi namanya.
Dorang cuma sewa tempat PakMail.

Pelancong ni pun company ni yang contact. Jadi aku kira tumpang bisnes dorang je lah.
Company ni buat bisnes bantal dan tilam Latex.

Sebaiklah juga PakMail tahu cakap cina.
Jadi PakMail lah jadi translator aku.
Kalau aku faham seronok lah sikit.
Dua hari bolehlah jual dalam 60biji.
Tapi itu kalau kena group yang jenis suka membelilah.
Kalau yang memang taksuka beli,kau letak apapun dia taknak beli.

Tapi okaylah sementara tunggu Mr.R kena transfer semula.

Sekian.


No comments:

Post a Comment