Friday, 12 October 2012

Internet Lambatnya..

Assalamualaikum

Lamanya aku tak baca blog orang lain
Kalau kat Labuan.. Hari2 aku akan baca blog orang
Sekarang ni kat KL
Rumah PakMail internet lambat macam siput
Pakai broadband.. Memanglah perlahan yang amat..
Jenuhlah nak refresh jer..

Mr.R pun ada kat KL
Tapi sebab aku sibuk mengajar adik aku untuk PMR
Mr.R pula sibuk dengan final report..
Makanya dia tidur rumah mak dia.. Aku tidur rumah PakMail
Jumpa baru sekali...Dia ajak teman makan..
Ahad ni aku balik Labuan dulu.. Mr.R taktahu lagi bila balik Labuan

Adik aku yang PMR aku pula yang gelabah kan..
Aku bukanlah mengajar sangat pun.. Tapi lebih kepada teman dia belajar..
Dia kata kalau aku tak balik pukul 10 dia dah tidur dah.. Sebabnya...
Tengok semua orang dah tidur.. Mana boleh tahan..
Kena dengan aku memang siaplah..
Jangan nak kata ngantuk depan aku yer..
Sebabnya asal buka buku ngantuk memanjang... Kau lepak dengan kawan boleh pula bersengkang mata sampai malam kan..
Tapi semua orang pun dah tahu sangat perangai aku kan..
Hahah
Mengajar adik aku sampai aku merajuk2.. Mana taknya dia macam malas2... aku pula semangat terlebih..
Kecillah hati aku kan aku nak mengajar dia pula malas belajar..
Hahahah emo...

Aku cakap kat dia...tak kisahlah dapat apa... Sebab kita dah usaha...
Insyaallah... Kalau ada rezeki... dapat result cemerlang..
Doa banyak2 supaya dapat pemeriksa yang lembut hati..

Pasal pindah KL semula... Barang hampir 80% dah sampai rumah PakMail
Dah penuh bilik bawah ni... Pakai pos udara.. Cepat gila sampai...
Aku ingatkan dalam seminggu lebih... Ini 4 hari dah sampai barang..
Rumah kat Labuan dah takda apa dah.. Rice cooker semua dah bawa balik..
Yahhhooo.... Tak payah lah aku masak dah kat sana... Hihih
Dasaaarrrr pemalas...

Cuma nanti Mr.R kena kerja kat Shah Alam.. HQ kat sana..
Nak berulang dari Gombak memang tak terdaya lah...
Sekarang pun baru seminggu lebih dah berapa ratus kos pergi balik..
Tapi sekarang ni takpelah sebab boleh claim.. Tapi nanti tak bolehlah claim2 lagi...
Jadi terpaksalah duduk kat rumah yang Mr.R dah beli.. Lama dah beli rumah tu..
Kami tak sewakan pun.. Tinggal macamtu jer...
Jadi kalau nak duduk banyak nak kena buat...
Terutama pagar semua dan lampu kipas..
Nak buat semua tu macam makan masa juga.. Mr.R kena lapor diri 1 November ni..
Nampak macam tak sempat je.. Hmmmpp...kena menumpang rumah PakMail lah..
PakMail suka je... Kalau boleh tak bagi aku keluar rumah...
Hahah
Tapi mengenang kos Mr.R nak pergi kerja tu macam tak berbaloi pula..

Diet aku tak kelaut sangat... Cuma balik KL... KakJah masak macam2... Tak mungkin aku tak makan..
Cuma control sikit lah..
Berat aku sekarang...  Kalau lepas makan 53.8kg
Kalau sebelum makan 52.7kg...
Aku nak turunkan sampai 50k.. Tapi taktahulah terdaya ke tak..
Semua seluar aku yang dulu2 dah boleh sarung tanpa rasa sendat...
Memang berkesan betullah diet tak makan nasi mee semua ni...

Hmmppp...
Tu je aku nak cerita... Ni pun sebab tetiba internet laju pula...

Sekian.

2 comments: