Thursday, 23 August 2012

Sekeping Gambar Hari Raya


Assalamualaikum



Aku cilok gambar ni dari fb sepupu aku
Mak dengan ayah aku bajet sedondon lah tu
Hensem pula aku tengok ayah aku ni.
Mak aku??
Mak aku yang keronsang di dagu dari jauh dah nampak tu..
Hahah
Seronoknya aku rasa..
Tahun depan aku tak kira apapun mesti berhari raya dengan keluarga juga
Aku jegil mata kat Mr.R sekarang.
Hahaha



Ni beraya kat rumah cikzu (tudung coklat) aku ni
Kat JB
Adik beradik mak aku 7 orang..
Yang kat dalam ni 4 orang 
Yang kat tengah2 tu atuk aku.
Nenek aku dah takda.. Nenek aku meninggal seminggu lepas aku tunang.

Mesti lepas beraya rumah cikzu dorang beraya mana2 lagi ni

Dulu2...
Biasa malam raya kami dah ada kat kg.
Malam raya tu dah gilir2 cop dan guna iron baju

Lepastu main mercun
Mak akulah yang menyeludup mercun
Banyak gila weh mercun mak aku beli
Tapi buka mercun haram ok..
Sukalah sepupu2 aku yang sebaya adik aku
yang bahaya2 cikjek (kiri sekali baju biru) aku yang bakar kan
Nanti dengar nenek aku kata
"mak ni punyalah marah anak orang main mercun. Bila cucunya balik cucunya pula yang main"
Heheehh

Esok tu aku suka sangat kalau beraya kat kg2 yang nama dia ada parit
Parit Sulung, Parit Tengah, Parit Jawa
Rumah sedara2 yang dah tua2...
Masa tu arwah nenek aku pun sihat lagi
Lepastu terus beraya ke Johor Tenggara,Mersing,Batu Pahat.
Ohhhwww... Bestnya zaman2 dulu...
Masatu pun duit raya banyak dapat
Kena pula aku dengan kakak aku cucu pertama
Jadi duit yang pakcik makcik bagi lebihlah sikit..

Sekarang ni mengharap duit raya dari laki aku je lah..
Heheheh

Okay
Sekian.

2 comments:

  1. Tak dpt tgk gmbr sbb FB block kat opis neh. huhu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owhh.. Kak Reen.. Baru saya tahu kalau ambil gambar dari fb tak boleh tengok sembarangan. Ni saya baru edit.. Taktahu boleh tengok ke tak.. =)

      Delete