Friday, 10 August 2012

Berbuka Semalam

Assalamualaikum

Wehhh...
Semalam aku berbuka di Hotel Tiara lagi
Yer lagi..
Nak buat macam mana..
Ada orang belanja.
Kami terima je lah dengan tangan terbuka.

Bak kata "Rezeki Jangan Ditolak"
Walaupun sudah sedaya upaya menolak
Heheh

Sebaiklah buffet semalam tak sama dengan haritu
Kalau tak muakkk juga wehh...
Kek dia sedaaapppp gila lah...
Kami ambil apa yang kami nak makan je
Takdalah ambil banyak2
Sekali tak habis..

Masa sebelum nak balik tu
Tertengok kat meja sebelah kami
Satu pinggan dia penuh dengan sate tak habis
Adalah dalam 20 cucuk aku rasa
Aku memang perasan diorang ambil banyak gila
Terkejut gak masa tengok tu
Yelah...
Memanglah tak kisahkan
Korang dah bayar kan...
Suka hatilah kan nak ambil banyak mana...
*Ko sibuk apahal kata dia*

Entahlah..
Aku rasa walaupun makan buffet
Dah bayar RM47 seorang...
Tak perlu kot nak membazir sampai macamtu
Rasa sedih je aku tengok makanan tu terbuang macamtu.
Ambillah sikit2..
Mungkin diorang takut habis kot
Tapi seriuslah takkan habis nya makanan tu

Rabu haritu ada orang belanja nasi kandar
Kat Restoran Deen
Kat sini je yang paling menepati selera
Masa makan tu..Aku makan seperti biasalah kan
Tetiba aku perasan isteri2 lain ambil polystyrene nak bungkus nasi kandar diorang
Diorang tak habis makan
Aku sorang je isteri yang berjaya habiskan nasi tu
Tetiba aku terasa malu
Nampak noo aku pelahap erh???
Taklah...*kata aku dalam hati*

Apahal aku mengurangkan pahala puasa aku harini



No comments:

Post a Comment