Tuesday 31 July 2012

Addoiihai Mokcik

Assalamualaikum

Entah dah berapa kali aku terbangun lewat
Bukannya bangun lewat untuk sahur
Bangun lewat nak gi kerja
Marah pokcik sorang ni tau
Yelah pokcik ni mestilah mengharap mokcik ni yang kejut
Tapi aku boleh bantai tertidur sampai 7.40 lah 7.30 lah

Sahur belum pernah tak bangun lagi
Selalu pukul 3 pagi memang aku dah sedar dah
Memang bunyi alarm aku takda ngelat2
Solat apa semua
3.30 aku kat dapur
Pukul 4 kejut pokcik yang tengah lena tu
Sahur sambil tengok sukan olimpik

Lepas subuh semua
Lebih kurang 5.30 tidur semula
Aku set jam pukul 7 pagi
Tapi sokmolah aku snooze kan alarm tu
Dari 2 minit ke 2 minit ke 2 minit
Sedar2 7.30
Sedar2 7.40
Mahu tak kelam kabut nak mandi semua kan
Tapi yang kelam kabut pokcik tu
Aku biasa dah bangun last2 minit ni
Bangun lewat macam mana pun
So far belum punch card lewat lagi lah.

Tapi dah asyik kena perli jer dengan pokcik ni
Malu aiii
Esok nekad dah
Bunyi alarm terus bangun ok...
OKKKKKOOOOO

Ok sekian

*Ohhh mesti ada yang baca kat paper kan pasal kapal MISC terbakar tu
Semua mangsa dah dijumpai. Semua mati. Sedih sebab 4 orang melayu.
Umur pun muda2 je. 20 tahun,26 tahun. Jauh betul mangsa dihanyutkan dari tempat
kejadian. Tapi sorang mangsa yang berumur 20 tahun dijumpai dalam perut kapal
yang hangus terbakar tu. Semoga roh mereka semua dirahmati ALLAH..

No comments:

Post a Comment