Sunday, 20 May 2012

Krisis Air Di Labuan

Assalamualaikum

Di Labuan takda air. Waaaa.... 
Susahnya aku rasa... Rumah aku sekarang ni betul2 bergantung pada air tangki yang semakin kering nih... Sebaiklah aku berdua je dengan Mr.R... Mandi semua terbatas... Nak membuang besar dan kecil semua kat office untuk menjimatklan air.. Hahaha Mr.R kata ada kemungkinan besar makan masa seminggu atau sebulan atau pun lebih... Mak aiiihhh.... 

Dia kata dulu dia setahun...ok.... 

Dahlah rumah aku tingkat 3...memang air tak naik langsunglah.... Tapi tak boleh marah2... Sebabnya Mr.R kata kemungkinan kemarau... Boleh kata dah lebih seminggu tak hujan... Nampak macam mendung nak hujannnn je.... Tetiba panas seterik-teriknya... Subhanallah....

Kesian kat student2 lah...Mesti tak berapa selesa bila takda air.. Tambah2 lagi perempuan bila waktu "cuti" kan... Mesti nak kerap gi bilik air... 

Bila takda air nih....memang ko jangan nak mengada membazir air yang tinggallah kan... Makanya Mr.R suruh skip masak... Yahhooo!!! Rasanya dah lama tak makan luar... Heheheh POYOSSS!!! Sebaik stok ikan sotong udang semua dah habis jumaat lepas...

Mujurlah aku dah siap basuh baju,basuh pinggan masak air sebelum air takda... Kalau tak jenuh juga... Kalau air tangki habis,Mr.R dah cakap kena mandi kat office lah gamaknya... Tapi berdoa semoga hujan akan turun dan air adalah... Harap2 air ada petang ni... Minggu depan nak balik KL seminggu... Waahhh sebaiklah... Tapi Mr.R pula yang pening nak balik dalam keadaan air takda nih.... Takut ada emergency kes pula... Huuuuuu

Harap-harap semua masalah air selesai lah sebelum kami balik KL nih...

*Ya Allah...Kau lindungilah aku dari sebarang keburukan... Aminnn

1 comment:

  1. susahnya takde air... tkpe..nati balik semenanjung mandi sepuas2nya oke..:]

    ReplyDelete