Friday, 11 May 2012

Kembali Berumahtangga

Assalamualaikum

Harini Mr.R balik dari KL.. Haritu seminggu dia tinggal aku bersendirian kat Labuan ni.. Dah...seminggu jadi bujang..harini berumah tangga semula... Bila Mr.R balik haruslah masak special sikit kononnya... (Bujet macam dia rindu masakan aku kan..) Padahal dia kat KL lagi makan sedap2... Dia taktahu bini dia kat Labuan seminggu tak makan nasi!!! Huahuahua...

Bukannya aku malas masak.. Tapi I on diet okay... Seminggu betul aku tak makan nasi... Pagi aku makan buah... Lunch aku makan oat... Malam aku makan biskut+buah... Aku rasa macam dah kurus gila...Sebab baju aku dah longgar sikit.. Sikit jer... Dalam 1 inci lebih... Hahhah

Masa ambil Mr.R kat airport tadi kenapa aku tengok dia dah kurus sikit... Dan paling tak puas hati..makin putih lak.. Aku pujilah dia... "awat nampak makin kurus dan cerah ni"...(puji ke tuuuhh) Aku gedik2 depan dia... Mengaharap dia tegur aku dah kurus lah... Cetttt...sampai ke rumah tak menegur pun... Aku tanya takda pape beza ke kat aku... Hahah Dia kata kenapa...ada cocok botox ke... Haaaiiiihhhh Dasar suami betul suamiku ini... Tak nampak ke dah kurus sikit ni... Saammaaa je tengokk...

Sebaiklah aku dah siap masak pagi tadi...


Aku buat nasi tomato lauk ayam masak merah dengan kuah dalca ayam... Aku dah pernah salin resepi nasi tomato ni maksu aku masak kat kedai makan ayah aku... Yeeerr...Pak Mail ada kedai makan dulu... Tapi anak dia sampai kesudah tak pandai pun masak... 

Untuk pertama kali percubaan...kira pass lah... Memang rasa nasi tomato lah.. Cuma warna dalca aku tak berapa cantik sebab rempah kari apa entah aku pakai... Tapi rasa dia marvellleess... Hehehe (sedap untuk tekak aku lah)...

Okay...sekian



2 comments:

  1. clap clap... nasi tomato tu... akak tak penah buat pun lagi.. sedap nya la hai napak..lapau nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap dari gambar je Kak Reen... Rasa sebenar tolak belakang...hiii

      Delete