Wednesday, 9 May 2012

Bukannya Aku Takut Kucing

Assalamualaikum

Tadi masa kat surau... Elok habis azan maghrib...semua pakat nak solat sunat... Aku kebelakang sikit sebab aku tak solat sunat... Tetiba je ada seekor kucing masuk dalam surau.. Bahagian perempuanlah... Tak pernah2 pula kucing masuk dalam ni..

Kucing tu duk depan sliding door... Baik punya dia landing kat depan pintu tu... Aku pun jadi serba salah lah.. Nak suruh keluar ke...nak biarkan jer... Kang di biar mesti makmum lain kata aku ni pemalas.. Dah lah tak solat sunat..nampak kucing dibiar pula... Jadi aku pun bangun nak suruh kucing comel tu keluar...

Mula2...
Pusss....cetcetcetcet... (sambil jari aku buat macam nak bagi makan tu)
Ada lah dalam 3 4 kali aku buat macam tu.. Tapi kucing tu buat taktahu jer... Lagi dia landing baik punya adalah... Macam ni...







Hahah

Bila dia dah takmau keluar gak... Aku macam dah segan2... Padahal makmum lain semua tengah sembahyang.. Takkan diorang boleh nampak pula kan... Hihi Terus dalam hati aku.."erh..aku pun nak sembahyang sunat lah" dan dan ko kan... Terus rasa tak baik pula... 


Aku ambil kunci kereta aku pula...
Buat bunyi2 tu kat dia sambil pussss.....cetcetcetcet..... Dia pandang aku...Yes...berjaya!!
Tapi aku ingatkan dia nak bangun keluar lah kan... Rupanya dia bagi aku macam ni...










Hahah (yang ni taklah...dia duduk juga kat situ tak bangun2)

Tengah aku duk pusss....cetcetcetcet...dah ramai habis solat sunat... Bangun salah seorang makmum ni... Terus ambil kucing tu dengan lemah lembutnya bawa keluar.... Waaahhhh aku terus malu2 kucing... Nampak sangat macam aku ni sangatlah penakut dengan kucing kan... Hahaha 

Masatu semua makmum pandang aku...senyum2lah.. Aku pun gi lah duduk balik kat saf aku tadi... Pastu pandang orang sebelah aku... Aku cakaplah .."saya tak takut kucing sebenarnya"... Hahahah Motif aku cakap macamtu?? Aku pun taktahu... Huuuuu

Sekian


2 comments:

  1. Haha..Nak cover lettewww!
    Macam boleh baca apa diorg pikir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah Kak TTM... Bukan takut...kurang berani je.. =)

      Delete