Thursday 12 April 2012

Hujan di Labuan

Assalamualaikum

Syoknya hujan lebat macam ni.. Alhamdulillah... Tengahari tadi sangatlah panas.. Sampai kering tekak.. Berbotol2 air aku minum... Mr.R pas sembahyang terus tidur.. Maklumlah.... Kat sini isyak pukul 7.37... Kalau tido pukul 8 pun dah normal tu... Bila Mr.R tidur... Aku boringlah... Nak makan...dah makan... Nak tidur...mata ni tak ngantuk2 lagi walaupun dah berapa kali menguap...

Minggu ni boleh kata...hari2 aku masak... Heheh Pagi aku siap bawakan bekal utk Mr.R dan aku. Tengahari balik rumah..aku grill lah daging burger ker... Goreng roti telur ke... Malam baru masak nasi... Jadi sebagai ganjaran...Mr.R nak bawa aku gi KK.. Hok alahhhh ko.. KK je pun.. Hahahah KK pun dah puas bagi aku bila duk terperap je di Labuan ni...

Makanya, esok kami akan pergi KK. Padahal Mr.R dah janji dengan kawan dia kat sana... Takpe... Yang penting sampai KK nanti,aku nak makan puas2 makanan yang tak ada di Labuan ni.. Huuuuuu

Ok dah... Mata aku dah ngantuk sangat dah.. Yuuuuuu..tak sabarnya nak tidur.... Katil empuk ku dah memanggil aku untuk beradu...

Tengok je lah gambar food aku okay...


     Mee ni aku masak masa malam ABPBH11

Masa nak masak mee ni..berkira2 nak kuey teow atau mee. Mr.R suh buat kuey teow sebab aku tak pandai goreng mee. Saar je lah.. Bila dah pusing2...tak jumpa kuey teow..yang ada cuma mee. Aku cakap kat Mr.R.... Insyallah...kalini i buat mee yang paling sedap untuk you.. Alhamdulillah... memang menjadi dan sedap untuk tekak kami... So..aku dah jumpa cara masak mee yang sedap...

                                                                 Nasi goreng untuk breakfast

Boleh kata bekal utk sarapan setiap hari nasi goreng. Tak nasi goreng nasi lemak.. Cuma tukar2 nasi goreng jelah.. Harini warna putih,esok hitam pula,pastu oren pula... Sampai aku dah tak lalu nak menggoreng nasi dah... Huuuu.. Demi suamikan...

                                                                        Ni dinner utk malam tadi

Ikan masak kicap,taugeh goreng ikan bilis dan ayam goreng.. Aku kelaparan tadi..makanya nasi aku sangat banyak... Lepas makan terus aku berlari setempat... sebabnya rasa bersalah pula pada perutku. Huuuu...

*Semoga Allah akan melindungi kita semua dari sebarang bencana buruk. Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah...dan yang buruk itu datang dari kita sendiri..

2 comments:

  1. Salam,
    Ada perancangan nak ke Labuan. Apa yg istimewa ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Zila.. Apa yer yg istimewa kat Labuan? Kalau jujur..memang takda yg menarik kat sini. Haritu sedara datang pun boleh cakap boring dan tak sabar nak balik. =)Yg menarik cuma seafood,coklat yang murah. =)

      Delete