Saturday 31 March 2012

Nasi Arab

Assalamualaikum

Mr.R : You...Harini you buat nasi arab lagi boleh... Sedap la haritu you masak.
Aku : ??????? (Terkesima sebentar)
Mr.R : Tapi kalini buat guna kambing pula
Aku : ??????? (Dia ingat aku terer??? Memang tak terkata sebab ingatkan haritu buat tak sedap.) Huahua

Jadi tadi buatlah lagi nasi arab... Makan untuk tengahari dan malam... Resepi yang sedap ni dari Dr. Nicole (bukan nama sebenar)


                                    Bila dah siap..lega nasi masak tak mentah dan sedap.. (Sila angkat bakul ni)


                     Tak nampak pula sambal tomatonya.. Kalau ikut resepi ada salad buah +yogurt. Tapi Mr.R tak suka pula


                                  Ini yang mula aku buat. Pakai ayam. Tak menarik sebab aku pakai beras biasa.

Masa masak guna ayam haritu,nasi mentah!! Tapi sebaik lah Dr.Nicole dah bagitahu.. Kalau mentah..kukus nasi tu... Legalah juga... Kalini masak memang menjadi...dan lagi sedap sebab rasa kambing tu kot...

Makan pula dengan sambal tomato... Aku suka letak banyak2... Memang Ummppphhh....!!! Mr.R bertambah... Itu yang aku suka...

Okay.. Itu sahaja... Sekian...

No comments:

Post a Comment